estrecho

mariposas4

Presentació

El diploma de Postgrau en Violències masclistes és un estudi de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en col·laboració amb la Diputació de Barcelona (Àrea d’Atenció a les Persones. Oficina de les Dones i LGTBI) i el Departament de Ciència Política i de Dret Públic de la UAB.

El Postgrau pretén donar formació especialitzada en una nova àrea que és la de les violències masclistes i que inclou fenòmens que van més enllà de la violència en les relacions de parella, com ara, les violències sexuals, la trata amb finalitat d’explotació sexual, l’assetjament sexual, els matrimonis forçats, la mutilació genital femenina, etc. Fins ara, no hi ha a Catalunya cap postgrau o màster que tingui com a objecte el conjunt de violències sexistes contra les dones.

A més a més, es tracta fonamentalment d’una formació de caràcter jurídic, la qual cosa també dona a aquesta especialitat un tret distintiu, atès que la major part de la formació sobre violències contra les dones té caràcter psicosocial. La capacitació jurídica es fa imprescindible per comprendre i intervenir en un àmbit molt juridificat, com és el de les violències masclistes (tant a escala internacional com nacional).

L’objectiu formatiu d’aquest Postgrau és facilitar una formació jurídica a juristes i altres professionals familiaritzats amb les violències masclistes però mancats d’eines sociojurídiques.

Els estudis s’adrecen principalment a formar l’alumnat en els aspectes següents :

• les violències masclistes i les vulneracions dels drets fonamentals
  • la diversitat de les violències masclistes: agressions sexuals i per raó de sexe, matrimonis forçats, mutilacions genitals, violències en conflictes armats, feminicidi i femicidi, violència masclista a les xarxes socials o trata amb finalitats d’explotació sexual
  • la intervenció en els casos de violències masclistes